Ο στόχος της καλής εκπαίδευσης είναι να μάθει στον μαθητή πώς να μαθαίνει.
Κατά την διάρκεια της "ρύθμισης" του μαθητή θα αναφερθούν απο τους διδάσκοντες και συγκεκριμένα θέματα, θα λυθούν και συγκεκριμένα προβλήματα, θα δοθεί ερμηνεία σε "δύσκολα" κείμενα.
Αλλά η εκπαίδευση δεν πρέπει να σταματήσει εκεί!
Πρέπει να μάθει ο μαθητής τον τρόπο, που θα χρησιμοποιεί στην συνέχεια για να μαθαίνει περισσότερα.
Η εκπαίδευση γίνεται λειτούργημα όταν προχωρεί σε άλλα θέματα της ζωής του μαθητή, πέρα από την στείρα γνώση, και υποβοηθά την κοινωνική του ένταξη, και στηρίζει δραστηριότητές του (θεατρικές, διαγωνισμών, αθλητικές, όπου μπορεί να πρωταγωνιστήσει!) που θα του δίνουν τις πιο ευχάριστες αναμνήσεις, και του δίνει όραμα για ποιοτική ζωή στο μέλλον.
Υπάρχουν εκπαιδευτικοί οργανισμοί που διδάσκουν συγκεκριμένα θέματα, που ασχολούνται με SOS προβλήματα, που παρέχουν βοηθήματα για καλές εκθέσεις. Αλλά μέχρι εκεί. Πληρώνονται γι αυτό, κι αν ο μαθητής δεν πετύχει τους στόχους του, μπορεί να ξαναγραφτεί την επόμενη χρονιά.
Φυσικά δεν είναι δωρεάν! Δεν απέτυχε ο εκπαιδευτής αλλά ο εκπαιδευόμενος!
Κι αν ο εκπαιδευόμενος πετύχει κάποιο στόχο, τότε διαφημίζεται σαν επιτυχία του εκπαιδευτή.
Τα ξέρετε, να μη σας κουράζω. Αν ήσαν αποτελεσματικοί αυτοί οι εκπαιδευτικοί οργανισμοί, οι περισσότεροι υποψήφιοι θα έγραφαν άριστα. Συμβαίνει αυτό; Όχι!
(Δεν μπαίνω τώρα στην συζήτηση 'γιατί δεν τα καταργούμε;').
Αν δεν μάθουμε να μαθαίνουμε, τότε έχουμε χάσει τον προσανατολισμό μας στον κόσμο της επιστήμης. Θα είμαστε απλοί χειριστές σε εφαρμογές που θα έχουν αναπτύξει άλλοι, παιδιά από άλλες χώρες στις οποίες θα στέλνουμε το υστέρημά μας για να αποκτήσουμε τα προϊόντα τους!
Θα αγοράζουμε κινητά από την Φινλανδία, αυτοκίνητα από την Γερμανία, γκατζετάκια από την Ιαπωνία, λογισμικό από τις ΗΠΑ.
(Εδώ αγοράζουμε λάδι ραφινέ από την Ιταλία, το λογισμικό θα μας νοιάξει;)
Πρέπει να αλλάξει η εκπαίδευση, αλλά πρέπει να αλλάξει και το κράτος.
Όταν κάποιοι νεαροί έφτιαξαν ένα πρότυπο αυτοκίνητο, σχεδιασμένο από αυτούς με λίγα πράγματα αγορασμένα (όπως τα ελαστικά των τροχών) και δοκιμασμένο σε παλιό αεροδρόμιο για να αποδειχθεί ότι ήταν πολύ οικονομικό, το Υπουργείο Συγκοινωνιών δεν τους έδωσε άδεια κυκλοφορίας γιατί - κρατηθείτε! - γιατί δεν είχαν το πιστοποιητικό εισαγωγής του αυτοκινήτου που απαιτούσε ο νόμος!
Δεν τους βοήθησαν να στήσουν μια βιομηχανία. (Πάρτε αυτή την έκταση δωρεάν για τόσα χρόνια, πάρτε αυτούς τους τεχνικούς, αυτούς τους υπαλλήλους και μέχρι να κυκλοφορήσουν τα πρώτα αυτοκίνητα, θα έχουμε κάνει την προεργασία για το δίκτυο πωλήσεων σε όλη την χώρα κατ'αρχήν, κλπ κλπ).
Όταν σε πολλές χώρες προωθείται το ελεύθερο λογισμικό (που είναι και δωρεάν τις περισσότερες φορές), ο δικός μας υπουργός (κος Αλογοσκούφης) υπέγραψε ότι θα αγοράζει από συγκεκριμένη εταιρεία των ΗΠΑ.
Και θα μάθουμε να φτιάχνουμε λογισμικό στο σχολείο; Όχι βέβαια!
Όταν πρέπει να μάθει ο μαθητής πολλά από την πληροφορική, το μάθημα γίνεται σε χώρο με υπολογιστές και οι μαθητές θέλουν να μπούνε στο διαδίκτυο για όσα τους αρέσουν εκεί. Μόλις φτάσουμε στο γράψιμο αλγορίθμων και προγραμμάτων του υπολογιστή, το μάθημα γίνεται στον πίνακα, χωρίς υπολογιστές. Μπράβο σε όποιον το σκέφτηκε και σε όσους το ενέκριναν!
Στα καινούρια βιβλία του Γυμνασίου (η υπουργός (κα Γιαννάκου-Κουτσίκου) διαβεβαίωνε ότι τα είχαμε παραλάβει, στην διήμερη ενημέρωση αργότερα μας έδωσαν ένα πίνακα περιεχομένων μόνο, δεν τα δίδαξα) δεν υπήρχε πια το δυαδικό σύστημα (οπότε εμποδίζουμε όσους θέλουν να ασχοληθούν με κυκλώματα και υλικό - hardware) ούτε οι βάσεις δεδομένων (οπότε εμποδίζουμε και όσους θέλουν να ασχοληθούν με λογισμικό - software, αφού δεν υπάρχει εφαρμογή χωρίς κάποια βάση δεδομένων). Μπράβο σε όποιον το σκέφτηκε και σε όσους το ενέκριναν!
Ποιός θα αλλάξει την εκπαίδευση; Εσείς που καταλαβαίνετε ότι κάποια πράγματα είναι πολύ στραβά.
Ποιός θα αλλάξει το κράτος; Εσείς που θα έχετε μια θέση εκεί και θα ξέρετε ότι οι κρατικοί λειτουργοί δεν πρέπει να είναι απλά τυπικοί καρεκλοκένταυροι, αλλά δραστήρια άτομα με ιδέες και προτάσεις.
Πότε θα γίνουν αυτά; Σήμερα! (πρώτη ημέρα της υπόλοιπης ζωής σας). Ξεκινήστε με κέφι και ορμή. Αρχίστε να μαθαίνετε και ΜΗΝ ΑΦΗΣΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΜΕΤΡΙΟ ΝΑ ΣΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου